خرید فرنچایز در کانادا

یکی از راه‌های کم ریسک برای سرمایه گذاری در کانادا خرید فرنچایز در کانادا است. با خرید فرنچایز شما با پشتوانه یک کسب و کار مطمئن احتمال موفقیت خود را بالا می‌برید.

فرنچایز روشی است که صاحب یک کسب و کار امتیاز راه‌اندازی کسب و کار مرتبط با خود را که قبلا توسعه یافته با با همان نام تجاری به شما می‌دهد (مانند مک دونالد).

نکته: فرنچایز خرید و فروش نیست بلکه یک قرارداد است که بین دو طرف شکل می‌گیرد. این قرارداد دارای مدت محدود، اما قابل تمدید است.

در مسیر همکاری، سرمایه گذار اصلی موظف به حمایت از سرمایه گذارهای کوچکتر است. در مقابل سرمایه گذاران کوچک باید پیرو قوانین دفتر مرکزی باشند و همچنین هزینه‌های Royalty fee, Franchise fee, Marketing fee را به دفتر مرکزی پرداخت کنند.

شرایط مورد نیاز در خرید فرنچایز کانادا

1. ارائه بیزنس پلن و طرح تجاری

2.داشتن مهارت و تجربه مدیریتی در زمینه مربوطه

3.بیشتر از 50 درصد مالکیت کسب و کار خریداری شده

4.سرمایه کافی برای خرید و شروع فرنچایز (هزینه بسته به نوع سرمایه گذاری متفاوت است)

 برای گرفتن اقامت کانادا از طریق خرید فرنچایز در کانادا نیاز به ارائه مدرک زبان ندارید؛ اما باید به صاحب امتیاز نشان دهید توانایی اداره کسب و کار را دارید. برای این کار نیاز به برقراری ارتباط است.

 

مزایا و معایب خرید فرنچایز در کانادا

برای گرفتن اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری، خرید فرنچایز در کانادا یکی از راه‌های کم ریسک پیش روی شما است. این شیوه مهاجرتی دارای نکات مثبت و منفی متفاوتی است. برای داشتن یک انتخاب هوشمندانه بهتر است پیش از تصمیم‌گیری نهایی با مزایا و معایب خرید فرنچایز در کانادا بیشتر آشنا شوید. مهم ترین آنها در ادامه آورده شده است.

مزایای خرید فرنچایز در کانادا

  • فرنچایز در مقابل راه‌ اندازی کسب و کار جدید به دلیل شناخته شده بودن برند، میزان سود بیشتری برای شما به همراه دارد.
  • زمانی که شما حق امتیاز استفاده از یک برند بزرگ و محبوب را دارید و با استفاده از آن وارد بازار می‌شوید، به دلیل آشنایی قدیمی و مثبت مردم با آن برند کار راحت‌تری برای کسب اعتماد افراد دارید.
  • از این جهت که شما از نام برندی معروف استفاده می‌کنید، هزینه‌های (اعم از مالی و زمانی) برندسازی و جذب مشتری را ندارید. برند مورد استفاده مشتری‌های خود را از قبل دارد.
  • فرآیندهای داخلی و زیرساخت‌ها از قبل توسط صاحب برند استاندارد سازی شده‌اند.
  • با وجود اینکه فرنچایز بدون هزینه نیست اما بسیاری از هزینه‌ها توسط مالک برند پرداخت شده؛ پس هزینه‌ها نسبت به ایجاد کسب و کار از ابتدا کمتر است.
  • در سرمایه گذاری به شیوه فرنچایز شما ریسک کمتری می‌کنید هم چنین امنیت شغلی بالاتری دارید. قبل از هم کاری دو طرف تمام جوانب را بررسی می‌کنند. همچنین صاحب اصلی منابع و امکانات کاهش و رفع مشکلات را در اختیار دارد.
  • احتمال اینکه شما از طریق خرید فرنچایز سریع‌تر به موفقیت برسید بیشتر است. برند مورد استفاده قبلا جای خود را در بازار و در میان مردم به دست آورده است؛ از این رو از ابتدا شروع به کار تقاضا وجود دارد. در ادامه شما می‌توانید کمک کنید میزان تقاضای مردم بیشتر شود.

معایب خرید فرنچایز در کانادا

  • زمانی که طبق تصمیم شما از بین گزینه‌‍‌های موجود برای سرمایه گذاری در کانادا، فرنچایز انتخاب شد، باید در نظر داشته باشید رفتارتان باید طبق قرارداد امضا شده باشد. شما نمی‌توانید خارج از مدل و اصول شرکت اصلی دست به فعالیت بزنید. در واقع این روش، خلاقیت شما در اداره کسب و کار را محدود می‌کند.
  • شما توسط شرکت مادر در انتخاب مکان شعبه، نوع محصولی که ارائه خواهید داد و منابع تامین کننده محدود خواهید شد.
  • فعالیت بد و نامناسب سایر نمایندگی‌ها و همچنین شرکت مادر بر کسب و کار شما تاثیر منفی دارد.
  • ممکن است بعد از اتمام قرارداد صاحب اصلی تصمیم بگیر قرارداد را با شما تمدید نکند.

همۀ سودی که به دست می‌آورید متعلق به شما نیست و باید آنرا به صاحب اصلی برند تقسیم کنید (درصد آن در ابتدا عقد قرارداد مشخص می‌شود).

مراحل اخذ اقامت دائم کانادا از طریق خرید فرنچایز در کانادا

در مرحله اول باید بعد از بررسی شرایط خرید فرنچایز قراردادهای لازم را ببندید.

در مرحله دوم باید طرح تجاری را تهیه، و مدارک را جهت درخواست ویزای کار آماده کنید.

در مرحله سوم باید ویزای کار بگیرید و وارد خاک کانادا بشوید.

در مرحله چهارم باید فرنچایز خود را در کانادا راه‌اندازی کنید و تجربه کانادایی به دست بیاورید.

در مرحله آخر پس از گذشت دوازده ماه از شروع کسب و کار خود از طریق اکسپرس اینتری، برنامه تجربه کانادایی درخواست به گرفتن اقامت دائم کنید.

اقامت کانادا از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا 2024

پیشبینی هزینه‌های سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید فرنچایز

Franchise Fee

دفتر مرکزی برای حق استفاده از امتیاز برند هزینه ثابتی از شما دریافت می‌کند. این مبلغ از چند دلار کانادا تا  75,000دلار کانادا متغیر است. عوامل متفاوتی مانند برند، اهداف تجاری، مکان نمایندگی، بزرگی یا کوچکی کسب و کار و … مشخص کنندۀ میزان این حق استفاده از امتیاز برند است. به هر میزان که کسب و کار معتبرتر و بزرگتر در نتیجه ارزشمندتر باشد این هزینه بالاتر می‌رود

Royalty Fee

هفتگی یا ماهیانه و یا سه ماه یک بار نماینگی‌ها موظف هستند درصدی از فروش ناخالص خود را به دفتر مرکزی پرداخت کنند. این درصد بسته به نوع کسب و کار و بزرگی یا کوچکی آن متغییر (4 تا 8 درصد) است. در مواردی دو طرف به جای درصد، توافق می‌کنند هزینه ثابتی به دفتر مرکزی پرداخت شود.

Advertising Fund

دو نوع تبلیغات وجود دارد؛ تبلیغ کلی برای برند و تبلیغ برای نمایندگی

Initial Investment

از ابتدا صاحبان اصلی کسب و کار از فرد خواهان سرمایه گذاری می‌خواهند مبلغ مشخصی را سرمایه گذاری کند. این امکان وجود دارد که خواسته شود سرمایه اولیه دارایی نقدی باشد.  از دیگر هزینه‌ها خرید تجحیزات، اجاره مکان کسب و کار، بیمه و … است.

نکته: دارایی نقدی دارایی مثل، پول و اوراق قرضه کوتاه مدت است. از این رو باید به این امر توجه شود که برای سرمایه گذاری از طریق خرید فرنچایز بسیار حائز اهمیت است که خود را درگیر وام و بدهی نکنید.

اگر به دنبال سرمایه گذاری در کانادا به صورت خرید فرنچایز هستید و پول کافی ندارید می‌توانید از بانک‌ها، دولت کانادا، دفتر مرکزی و راه‌های متفاوت دیگر برای تامین هزینه مورد نیاز خود اقدام کنید.

چگونه فرنچایز بخریم؟!

  1. مطمئن شوید خرید فرنچایز در کانادا روش سرمایه گذاری مناسبی برای شما است

باید توجه کنید که مالک فرنچایز شدن به معنای پذیرش تعهد و مسئولیت زیادی است. پس بهتر است به اندازه لازم به آن فکر کنید. همچنین شرایط خود و این شکل سرمایه گذاری را به دقت مطالعه کنید. انجام هر بیزینس چالش‌های خاص خود را دارد، با وجود کم ریسک بودن خرید فرنچایز باید فکر شده وارد مسیر آن شد.

  1. پیدا کنید نوع فرنچایزی مناسب شما است

برای پیدا کردن فرنچایز مناسب خود باید به برخی نکات دقت کرد. در ادامه بعضی از معیارها برای کمک به انتخاب بهتر شما، آورده شده است.

به این امر توجه کنید که آیا از دفتر مرکزی حمایت و پشتیبانی مناسبی دریافت می‌کنید.

توجه کنید که فرنچایز انتخابی در بازار در حال رشد قرار داشته باشد.

فرنچایزی را انتخاب کنید که سودآوری آن حتمی باشد. به این منظور به تاریخچه فروش آن برند توجه کنید.

رقابت در مکان مدنظر شما زیاد نباشد. اگر در منطقه شما بازار اشباع شده باشد به فعایتتان ضربه وارد می‌کند.

دقت کنید که فرنچایز انتخابی شما از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر باشد. مردم به چنین کسب و کارهایی بیشتر اعتماد دارند.

  1. آغاز پروسه درخواست

در این مرحله اپلیکیشن خود را برای خرید فرنچایز ارسال کنید. مالک برند وضعیت مالی، سوابق تحصیلی و کاری، مکان احداث شعبه را بررسی می‌‌کند. همچنین برای آنها مهم است که چرا شما کسب و کار آنها را انتخاب کرده‌اید و چه اطلاعی از فعالیتشان دارید.

  1. مصاحبه با مالک برند تجاری مدنظر

بعد از گذشت از مراحل بالا دو طرف معامله با هم در جلسه‌ای  (حضوری و یا آنلاین) آشنا می‌شوند.

  1. تامین منابع مالی

اگر منابع مالی شما کامل است نیاز به گذراندن این مرحله ندارید؛ اما اگر منابع مالی شما کافی نیست می‌تونید از دولت فدرال، بانک‌ها و سایر نهادهای مربوطه در خواست وام کنید.

  1. عقد قرارداد

برای عقد قرارداد اگر تجربه کافی ندارید بهتر است از وکیلی مجرب کمک بگیرید. قرارداد مسیر آینده شما را مشخص می‌کنند؛ اگر قبل از امضا به تمامی جوانب آن دقت نکنید مشکلات متعددی جلوی راه شما قرار می‌گیرد.

  1. اجاره یا خرید محل کار

مکان مناسب برای راه اندازی کسب و کار خود را انتخاب کنید و آن را خریداری یا اجاره کنید.

  1. دریافت آموزش و پشتیبانی لازم

وارد شدن به کسب و کار معتبر و دارای پیشینه نیاز دارد که شما آموزش‌هایی از طریق دفتر مرکزی ببینید. این آموزش‌ها شامل تکنیک‌های فروش محصولات این برند، شیوه انتقال وجه، برندسازی و محل خرید و نحوه فروش خدمات و محصولات می‌شود.

کدام کسب و کارها مناسب برای خرید فرنچایز در کانادا

در وحله اول فست فوت به عنوان یک فرنچایز به ذهن اکثریت می‌رسد؛ اما شما برای سرمایه گذاری در کانادا از طریق فرنچایز محدود به ایجاد نماینگی یک برند فست فوتی نیستید. در ادامه برخی از فرنچایزهای برتر کانادا آورده می‌شود.

Tim Hortons

این برند کافی‌شاپ، یکی از سودآورترین فرنچایزهای کانادا است.

برای گرفتن نماینگی این برند باید صد هزار دلار برای سرمایه گذاری و پانصد هزار دلار دارایی خالص داشته باشید.

Canada Bread

این برند نانوایی در 32 کشور جهان شعبه دارد.

برای راه اندازی نمایندگی این برند بسته به محل کسب و کار از سی هزار تا سی صد هزار دلار نیاز است.

Marlin Travel

یک برند مسافرتی در کانادا است.

برای سرمایه گذاری اولیه چیزی ما بین صد هزار دلار تا صد و پنجاه هزار دلار لازم است

Pet Value

یکی دیگر از برندهای سود آور برای خرید فرنچایز  Pet Value است، که در صنعت حیوانات خانگی به فعالیت می‌پردازد.

برای این کسب و کار به حداقل 300.000 دلار و حداکثر 600.000 دلار نیاز است.

Belron Canada

این برند پیشرو در صنعت خودرو در 30 کشور دیگر نمایندگی دارد.

برای سرمایه گذاری در این برند از طریق خرید فرنچایز تقریبا به 700.000 دلار نیاز است.

تیم مهاجرتی SMILE to Canada شما را در مسیر مهاجرت از طریق خرید فرنچایز مناسب شما در کانادا تا دریافت PR همراهی خواهد کرد..

سوالات متداول خرید فرنچایز در کانادا

خیر، امکان خرید حق امتیاز شرکت استارباکس به دلیل عدم فروش آن توسط شرکت، وجود ندارد.
بله از طریق خرید فرنچایز می‌توانید برای اقامت دائم در کانادا اقدام کنید.
از ابتدا تا خرید فرنچایز حدود سه الی چهار ماه زمان نیاز است. آماده سازی برای حضور مشتریان هم حدود دو تا شش ماه طول می‌کشد.
برای راه اندازی سریع کسب و کار شما باید قواعد ایجاد کسب و کار مذکور و سیستم بیزینسی را بدانید و طبق آن عمل کنید.
میزان درآمد شما از خرید فرنچایز مشخص نیست. مقدار درآمد حاصله به عوامل متفاوتی مانند برند تجاری، محل شعبه و ... بستگی دارد.