بدیهی است که یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران جهان، کانادا است. با پیشرفت فرهنگی گسترده، مناظر طبیعی خیره کننده و امکانات گردشگری فراوان، کانادا همواره جذابیت فراوانی برای بازدیدکنندگان داشته است. اما برای ورود به این کشور زیبا، گردشگران باید از ویزای توریستی کانادا استفاده کنند. در این متن، ما به بررسی جزئیات ویزای توریستی کانادا می‌پردازیم، از اعتبار تا روند درخواست و اطلاعات کلیدی مورد نیاز.

دریافت ویزای توریستی کانادا را از کجا شروع کنیم؟

1. تکمیل فرم ارزیابی

با تکمیل فرم ارزیابی کارشناسان ما با توجه به شرایط شما مشاوره تخصصی جهت افزایش شانس شما در دریافت ویزا را ارائه میدهند

2. تهیه مدارک الزامی

پس از بررسی شانس شما جهت دریافت ویزا، لازم است کلیه مدارک مورد نیاز مطابق با استاندارهای سازمان مهاجرتی کانادا را تهیه نمایید.

3.ثبت درخواست ویزا توریستی

در این مرحله کارشناسان ما درخواست ویزا شمارا ثبت میکنند و روند پیشرفت پرونده را مرحله به مرحله به شما گزارش میدهند.

4. دریافت ویزای توریستی

با دریافت نامه پذیرش ویزای توریستی از سازمان مهاجرتی کانادا، شما میتوانید طبق تاریخ درج شده در ویزا به این کشور سفر کنید.

با دریافت مشاوره صحیح، شانس خود را برای اخذ ویزای توریستی کانادا افزایش دهید.

انواع ویزای توریستی کانادا.

کانادا با مناظر طبیعی زیبا، شهرهای متنوع و فرهنگ غنی، یکی از مقاصد محبوب گردشگری جهان است. برای ورود به کانادا به عنوان یک گردشگر، به ویزای توریستی  یا Visitor visa یا به عبارت دیگر Temporary Resident Visa نیاز است. ویزای توریستی یا بازدید کننده (ویزای ساکن موقت) اجازه ورود به کانادا به مدت معینی را می‌دهد. مدت اعتبار این ویزا معمولاً ۶ ماه است، اما ممکن است بر اساس شرایط خاص تمدید شود. متقاضی باید اثبات کند که قصد بازدید موقت از کانادا را دارد، دارای مخارج مالی برای هزینه‌های اقامت و بازگشت است، و دارای ارتباطات محکم با کشور مبدأ است.

 چندین نوع ویزا وجود دارد که به شما اجازه ورود به این کشور را می‌دهند. در ادامه به توضیح هر یک از این انواع ویزای‌پردازیم:

1. Single Entry Visa

ویزای سینگل یا تک ورودی کانادا به شما اجازه ورود به کانادا برای یک بار و بازگشت به کشور مبدأ را می‌دهد. این نوع ویزا معمولاً برای یک سفر خاص به کانادا صادر می‌شود و پس از خروج از کشور، برای ورود مجدد نیاز به یک ویزای جدید دارید.

مدت اعتبار:

معمولاً ویزای سینگل کانادا برای یک مدت مشخص از زمان صدور آن اعتبار دارد. مدت اعتبار معمولاً حداکثر 6 ماه است، اما ممکن است بر اساس شرایط خاص کوتاه‌تر یا بلندتر باشد.

استفاده:

این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد تا یک بار وارد کانادا شوید، برای یک مدت معین در این کشور بمانید، و پس از آن باید به کشور مبدأ بازگردید.

تمدید:

اگر پس از ورود به کانادا مدت زمان بیشتری در این کشور بمانید یا نیاز به تمدید ویزایتان داشته باشید، باید در داخل کانادا درخواست تمدید ویزا را انجام دهید. این تمدید ممکن است تحت شرایط خاصی انجام شود و باید اطلاعات دقیق را از مقامات مهاجرتی کانادا دریافت کنید.

2. Multiple Entry Visa

ویزای مولتیپل،اصطلاحاً ویزای مولتی کانادا، یا چند ورودی کانادا به شما اجازه می‌دهد تا برای چندین بار به کانادا وارد شده و از زمان اعتبار ویزایتان برای ورود به این کشور استفاده کنید. این نوع ویزا بر خلاف ویزای سینگل، که فقط اجازه ورود یک بار به کانادا را می‌دهد، به شما امکان می‌دهد چندین بار به کانادا وارد شوید و برای مدت زمان مشخص در این کشور بمانید.

مدت اعتبار:

ویزای مولتی کانادا معمولاً به مدت ۵ سال صادر می‌شود، اما مدت اعتبار ویزا از زمان صدور آن شروع می‌شود. این یعنی می‌توانید تا پایان اعتبار ویزای خود چندین بار به کانادا وارد شوید.

تعداد ورودها:

با دریافت ویزای مولتی، شما می‌توانید تا زمانی که اعتبار ویزایتان دارد، به تعداد دلخواهی وارد کانادا شوید. این به معنی این است که شما چندین بار می‌توانید وارد کانادا شوید و برای مدت مجاز در این کشور بمانید.

تمدید:

پس از اتمام مدت اعتبار ویزای مولتی، برای ورود مجدد به کانادا نیاز به درخواست ویزای جدیدی دارید. ممکن است این ویزا با شرایط جدید و متغیرهای دیگری صادر شود.

استفاده متعدد:

ویزای مولتی به شما اجازه می‌دهد که برای مدت زمان معین و تعیین شده در ویزا، چندین بار به کانادا وارد شوید و از امکانات و سفرهای چندین باره به این کشور بهره‌مند شوید.

3. Canada Super Visa

سوپر ویزای کانادا، به طور رسمی به عنوان “Super Visa” شناخته می‌شود و یک نوع ویزای ویژه برای والدین و یا نیای یا پسر یا دختربزرگ‌های اقوام دایمی یا شهروندان کانادایی می‌باشد. این ویزا به افراد مجاز به ورود به کانادا به مدت بلندتری نسبت به ویزای معمولی توریستی (معمولاً تا دو سال) اجازه می‌دهد و این افراد می‌توانند تا سه سال بدون نیاز به تمدید در کانادا باقی بمانند.

مدت اعتبار:

سوپر ویزا معمولاً به مدت ۱۰ سال صادر می‌شود، با این حال دارای مدت اعتبار ۶ ماهی برای هربار ورود به کانادا است.

شرایط:

افرادی که می‌خواهند از سوپر ویزا استفاده کنند باید اثبات کنند که از نظر مالی قادر به پشتیبانی از خود و از هر نفری که زمان اقامت در کانادا با اوست، هستند. این شامل ارائه مدارک مالی معتبر مانند تسویه حساب بانکی، گواهی حساب و پرداخت مالیات می‌شود.

افراد باید بیمه سفر به کانادا را با پوشش حداقل ۱۰۰,۰۰۰ دلار کانادایی برای هر نفر تهیه کنند.

دعوتنامه از نیای یا پسر یا دختربزرگ‌های اقوام دایمی یا شهروندان کانادایی نیز لازم است.

توجه:

این ویزا به عنوان یک گزینه برای والدین افراد مقیم در کانادا ارائه شده است تا بتوانند آنها را به صورت مداوم ببینند و مراقبت کنند.سوپر ویزای کانادا یک گزینه عالی برای والدین است که می‌خواهند مدت طولانی‌تری در کنار فرزندان یا نوه‌های خود در کانادا بمانند.

شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا

دریافت ویزای توریستی کانادا می‌تواند برای بسیاری از افراد یک فرایند مهم و پیچیده باشد. در زیر، مهمترین شرایطی که برای درخواست ویزای توریستی کانادا باید رعایت شود آورده شده است:

1. داشتن پاسپورت معتبر
2. تکمیل فرم درخواست (IMM 5257)
3. پرداخت هزینه‌ی ویزا
4. ارائه مدارک مالی
5. داشتن بیمه سفر
6. ارائه دعوتنامه (اختیاری)
7. عدم داشتن سو پیشینه
8. نشان دادن ارتباط قوی با کشور مبدأ، به عبارتی شما باید بتوانید با ارائه مدارک معبر ثابت نمایید به کشور خود باز خواهید گشت.
9. داشتن انگیزه مسافرتی مشخص که در آن به وضوح علت سفر خود به کانادا را شرح دهی د و پلن مشخصی داشته باشید که با سایر مدارک شما همخوانی داشته باشد.

توجه: این فقط مهمترین شرایطی هستند که برای درخواست ویزای توریستی کانادا نیاز است و ممکن است موارد دیگری نیز درخواست شود بسته به شرایط هر فرد و موقعیت موجود. برای اطلاعات دقیق‌تر و بروزرسانی‌های جدید، به وب‌سایت رسمی دولت کانادا مراجعه کنید.

مزایای ویزای توریستی کانادا

دریافت ویزای توریستی کانادا علاوه بر امکان تجربه سفر به کانادا و جاذبه های این کشور بی نطیر را فراهم میکند میتواند مزیت های متنوعی داشته باشد که در زیر به آنها اشاره شده است:

اقامت در کشور کانادا برای مدت 6 ماه
امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار در صورت وجود پیشنهاد شغلی معتبر
امکان شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت
امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی
امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم کانادا
افتتاح حساب بانکی
امکان خرید ملک
ثبت نام فرزندان در مدارس کانادا
جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مزایای ویزای توریستی کانادا با کارشناسان ما در ایران و کانادا بصورت مستقیم در ارتباط باشید.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری

برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری، معمولاً باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. یافتن فرصت شغلی: ابتدا باید یک فرصت شغلی مناسب در کانادا پیدا کنید که با مهارت‌ها و تخصص‌های شما مطابقت داشته باشد. این می‌تواند از طریق جستجوی اینترنتی، شرکت در رویدادهای شغلی، شبکه‌سازی و … انجام شود.

  2. درخواست برای اخذ مجوز کار: پس از یافتن فرصت شغلی مناسب، کارفرمای شما باید برای شما مجوز کار از دولت کانادا درخواست کند. این مجوز ممکن است تحت برنامه‌های مختلفی مانند برنامه‌ی موسسه کارفرما، برنامه‌ی راه حرفه‌ای (PEQ)، برنامه‌ی مهاجرت اقتصادی (PNP)، و … صادر شود.

  3. تکمیل مدارک: شما باید تمام مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز کار را فراهم آورید. این ممکن است شامل مدارک تحصیلی، تجربه‌ی کاری، مدارک پزشکی، سابقه کیفری، و … باشد.

  4. مصاحبه و بررسی مجوز: بعد از ارسال مدارک، ممکن است برای شما مصاحبه برگزار شود یا مجوز شما توسط مقامات مربوطه بررسی شود.

  5. دریافت مجوز کار: در صورت تایید مجوز کار شما، می‌توانید مجوز کار را دریافت کنید و به کار شروع کنید.

توجه داشته باشید که تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری در کانادا ممکن است به دلایل مختلفی مانند قوانین مهاجرت، شرایط بازار کاری و … پیچیده باشد و برای موفقیت در این فرآیند، بهتر است با یک مشاور مهاجرت یا وکیل متخصص در این حوزه مشورت کنید. 

 

با تمدید یک پابلیک پالیسی تا 28 فوریه 2025 متقاضیان ویزای توریستی، درصورت ورود به خاک کانادا اجازه خواهند داشت برای درخواست ویزای کار اقدام نمایند.

زمان صدور ویزا ممکن است متفاوت باشد و بسته به ملیت و شرایط فرد، ممکن است چند هفته یا حتی ماه‌ها طول بکشد.
هزینه ویزای توریستی شامل موارد زیر است :
100 دلار جهت بررسی مدارک توسط سفارت
85 دلار جهت انگشت نگاری
مصاحبه ممکن است برای برخی افراد لازم باشد، اما برای بسیاری از متقاضیان، نیازی به مصاحبه نیست و تصمیم بر اساس مدارک ارائه شده اتخاذ می‌شود.
بله، در برخی موارد می‌توان ویزای توریستی کانادا را تمدید کرد، اما این بستگی به شرایط خاصی مانند مدت اعتبار و وضعیت فرد دارد.