اپن ورک پرمیت ایرانیان

قانون اپن ورک پرمیت ایرانیان در خاک کانادا، یکی از جدیدترین قوانین برای سهولت در اخذ اجازه ی کار در کانادا و سپس اقدام برای اقامت دائم کاناداست. این قانون که در سال 2022 تصویب شد، به ایرانیانی که در خاک کانادا هستند اجازه میدهد با کمک یکی از روش های مهاجرتی برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند. این قانون تا 28 فوریه 2025 تمدید شده است.

درصورتی که بتوانید تا قبل از این تاریخ با یکی از ویزای های توریستی، کاری یا تحصیلی وارد کانادا شوید، میتوانید برای اپن ورک پرمیت ایرانیان اقدام کنید. و طبق آخرین آپدیت وبسایت رسمی اداره مهاجرت کانادا در 25 جون 2024 روند بررسی پرونده های اپن ورک پرمیت 101 روز زمان میبرد.

شرایط دریافت اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان

1. داشتن پاسپورت ایرانی

2. بودن در خاک کانادا

3.اجازه اقامت موقت (داشتن ویزای تحصیلی، توریستی یا کاری )

راه های اخذ اقامت کانادا از طریق اپن ورک پرمیت ایرانیان

باید بدانید که اقدام برای دریافت اپن ورک پرمیت کانادا به معنای دریافت اقامت دائم این کشور نیست، بلکه بعد از اتمام مهلت آن باید خاک کانادا را ترک کنید. بمنظور دریافت اقامت همیشگی کانادا، پس از اقدام برای دریافت اپن ورک پرمیت ایرانی ها میتوانید از یکی از راه های زیر اقامت موقت خود را دائمی کنید:

 

 

1. اقامت کاری

درصورتی که بتوانید حداقل به مدت یکسال کار تخصصی (نه جنرال) انجام دهید میتوانید برای دریافت اقامت دائم از طریق برنامه تجربه کانادایی از زیردسته اکسپرس انتری اقدام کنید.

نکات مهم :

  • برنامه اکسپرس اینتری یک سیستم رقابتی است و شما براساس امتیازتان نسبت به سایر متقاضیان سنجیده میشوید، لذا هرچه امتیاز بالاتری داشته باشید شانس پذیرش شما بیشتر است.
  • از طریق سابقه کار جنرال نمیتوانید امتیاز لازم را کسب کنید.
  • کار شما باید در یکی از گروه های مهارتی (ناک شغلی) با TEER 0,1,2,3 باشد.
  • برای پیدا کردن کار تخصصی بهتراست در یکی از کالج ها یا دانشگاه های کانادا تحصیل کنید.

شرایط استثنایی استان ها با رقابت کمتر

دریافت PR در برخی از استان ها با در نظر گرفتن شرایط خاصی ساده تر است. برای مثال در استان بریتیش کلمبیا به دلیل کمبود شدید مربی مهدکودک ، افرادی که در این حرفه فعالیت میکنند میتوانند با امتیاز پایینتری قبول شوند.

2. اقامت از طریق تحصیل

با تبدیل ویزای اپن ورک پرمیت به ویزای تحصیلی میتوانند شانس خود را برای دریافت PR از طریق یکی از برنامه های اکسپرس انتری افزایش دهید. و نکته جالب این است که با ویزای تحصیلی بخصوص در بعضی رشته ها و مقاطع میتوانید حتی امتیاز بالاتری نسبت به کار کردن بدست آورید.

3. برنامه اکسپرس اینتری

شما میتوانید اپن ورک پرمیت ایرانیان را به طور مستقیم به PR تبدیل کنید اگر امتیاز برنامه فدرال اسکیل ورکر زیرشاخه اکسپرس انتری را داشته باشید.

ولی چون کسب حداقل امتیاز (500 امتیاز) در همان ابتدا، موضوع بسیار سختی است، معمولا افرادی میتوانند سریع این مسیر را طی کنند که از نظر نمرات زبان و شرایط تحصیلی و سنی بسیار ایده آل باشند.

4. سرمایه گذاری

افراد میتوانند از طریق سرمایه گذاری در کانادا، در دو گروه فدرال و استانی PR خود را دریافت کنند. لازمه ی اقدام از این طریق داشتن تجربه و توانای کافی برای مالکیت و مدیریت یک بیزنس است.

  • سرمایه گذاری فدرال:

شخص سرمایه گذار با خرید بیزنس یا فرانچایز، یا سرمایه گذاری در زیرگروه های C11 و C12 به توسعه کسب و کار در کانادا کمک میکند و از این راه درخواست ویزای کاری میدهد.

این مدل ویزای کار میتواند حداقل 200 امتیاز در اکسپرس اینتری برایتان فراهم کند که امتیاز بسیار بالایی است و قطعا شما را به اقامت دائم میرساند.

  • سرمایه گذاری استانی:

این روش در عین سخت بودن ولی مزایای ویژه ای دارد. سختی کار آنجاست که شما برای سرمایه گذاری استانی نیاز به بیزنس پلن دقیق دارید ولی با قبولی طرح شما، با دریافت اجازه کار 2 سال، بدون نیاز به رقابت امتیاز و قرعه کشی میتوانید PR را دریافت کنید.

حداقل سرمایه در استان هایی مانند انتاریو و بریتیش کلمبیا 200 هزار دلار است.

ریسک PR هنگام تبدیل استادی پرمیت به اپن ورک پرمیت

میزان ریسک پذیری دریافت اقامت کانادا با تبدیل استادی پرمیت به اپن ورک پرمیت ایرانیان کاملا بستگی به شرایط افراد دارد ولی به طور معمول ما هرگز پیشنهاد نمیکنم که شخصی تحصیل خود را رها کرده و استادی پرمت خود را به اپن ورک پرمیت تبدیل کند. برای درک بهتر این موضوع لازم است بدانید که برنامه تجربه کانادایی میتواند مناسبترین مسیر برای اخذ اقامت فارق التحصیلان هستند:

برنامه تجربه کانادایی یا همان Canadian Experience Class : در این برنامه که زیرمجموعه اکسپرس اینتری است افراد براساس سیستم امتیاز دهی CRS با بالاترین امتیاز میتوانند دعوت نامه دریافت کنند و اقامت دائم بگیرند.

دو فرد مختلف با شرایط سنی، تخصصی و کاری نسبتا مشابه را در نظر بگیرید که یکی در کانادا تحصیل کرده است و دیگیری کلیه سابقه تحصیلاتش به ایران بازمیگردد، در این شرایط فرد دارای تحصیلات کانادایی حداقل 30 امتیاز بیشتر از رقیب همتای خود بخاطر تحصیلاتش دریافت خواهد کرد که این عدد تاثیر بسیار زیادی در افزایش شانس موفقیت او خواهد داشت.

این را باید بدانید که با رها کردن تحصیل، امتیاز تحصیل در کانادا را به راحتی از دست میدهد و در برخی از برنامه های استانی این امتیاز یک مزیت بزرگ به حساب می آید که از دست دادن آن منطقی نیست.

 البته در بعضی موارد برخی افراد شرایط ویژه ای برای دریافت جاب آفر دارند که با دریافت اپن ورک پرمیت سریعتر به اقامت دائم میرسند، پس لازم است قبل از تصمیم برای هر اقدامی با افراد با تجربه و متخصص در این زمینه مشورت کنید و سپس تصمیم خود را اجرایی نمایید.

اپن ورک پرمیت ایرانیان

 Smile to Canada شما را برای دریافت اپن ورک پرمیت ایرانیان همراهی خواهد کرد

1. ارائه مشاوره کاملا شخصی سازی شده با شرایط شما

کارشناسان ما در smile to Canada پس از بررسی دقیق شرایط شما، بهرتین راهکار را برای رسیدن به اقامت دائم به شما پیشنهاد میدهند.

2. دریافت مدارک و ثبت درخواست اپن ورک پرمیت

بعد از جلسه مشاوره، شما با بستن قرارداد با تیم Smile to Canada، میتوانید منتطر جواب ویزای خود باشید. در واقع پیگیری تمامی امور از لحظه شروع همکاری بر عهده تیم ما خواهد بود وکافی ست که شما مدارک خود مانند پاسپورت و عکس را ارسال نمایید.

3. همراهی تا اخذ PR

پس از دریافت اپن ورک پرمیتتان، شما میتوانید برای ادامه مسیر اخذ اقامت دائمی کانادا نیز همیاری و پشتیبانی Smile to Canada را در کنار خود داشته باشید.

درصورت طولانی شدن پاسخ اپن ورک پرمیت ایرانیان چه اقدامی انجام دهیم؟

اگر پس از گذشت 101 روز هنوز پاسخی برای اخذ اپن ورک پرمیت ایرانیان دریافت نکردید، حتما به اداره مهاجرت کانادا وب فرم بزنید. آموزش کامل نحوه ارسال وب فرم اپن ورک پرمیت در ویدئو با راهنمای تصویری ارائه شده است.

آموزش درخواست اپن ورک پرمیت ایرانیان

سوالات متداول

بر اساس آخرین آپدیت اعلام شده در تاریخ 25 ژوئن 2024 در وبسایت رسمی اداره مهاجرت کانادا، حداقل 101 روز پروسه‌ی بررسی و صدور اپن ورک پرمیت خواهد بود . البته طبق تجربه پروسه بررسی پرونده های ایرانی های زودتر اتفاق می افتد.
بله، تحت شرایط خاصی میتوان هم استادی پرمیت و هم اپن ورک پرمیت را داشت.
اپن ورک پرمیت هایی که تاکنون برای ایرانیان صادر شده اند معمولا تا 3 سال اعتبار دارند ولی هنوز هیچ قانونی برای تمدید آنها اعلام نشده است. به صورت کلی اپن ورک پرمیت قابل تمدید نیست و برای ماندن در خاک کانادا باید به دنبال تبدیل آن به ویزای تحصیلی یا کاری و اخذ اقامت دائم کانادا باشید.
شما هیچ محدودیت در ثبت درخواست اچن ورک پرمیت ندارید و به محض ورود به کشور کانادا میتوانید درخواست خودتان را ثبت کنید.
بله، در واقع اپن ورک پرمیت مجوز قانونی ماندن شما در خاک کانادا است و شما برای تردد به خاک کانادا به ویزا نیاز دارید. فقط باید از این موضوع مطمن باشید که در زمان ترک خاک کانادا برای بازگشت به این کشور ویزا داشته باشید ، لذا قبل از خروج از کانادا حتما برای تمدید ویزای خود اقدام کنید.
شما محدودیتی برای خروج از کانادا ندارید ولی ما توصیه میکنیم تا زمان دریافت پاسخ نهایی اپن ورک پرمیت از کانادا خارج نشوید.